Alla inlägg den 23 december 2010

Av Julia - 23 december 2010 13:21

Hejsan!
Idag ska jag åka och handla för jag ska baka idag.. igen. Jag borde egentligen dammsuga mitt rum, men det är ju roligare att baka eller hur?

Hoppas det inte är superduper lång kö överallt eftersom jag bara ska köpa fyra ingredienser.. Och nu fick jag ett telefonsamtal av pappa som sa att han kunde handla åt mig. Schysst! :)


Ska i alla fall fixa chokladkola och mozartkulor.. hm. Har än känsla av att jag kommer gå upp i vikt under julen..  Men who cares? 


Idag har jag även upptäckt min nya favoritsminkning.. men gud vad jag låter fjollig! På tal om det så ska jag sätta på mina lösnaglar idag också.

Fjollig, ja det är jag kanske ibland. Men det gör väl inte så mycket, så länge det inte går över styr så är det väl okej. 

Eftersom det är -oundvikligt- julafton imorgon så skulle jag vilja att alla tänkte på de som faktiskt inte kan fira jul av en eller annan anledning. Kan vara pengar som inte räcker till, eller att man inte har någon stans att bo. Fick en liten tankeställare när jag var och hjälpte till på Jul i gemenskap på församlingshemmet i lördags. En man som satt vid mitt bord sa att han var väldigt tacksam över att det anordnades sånt här och han hade tagit sina sista sparpengar för att köpa lotter och bidra med det till kyrkan så det kunde ske nästa år igen. Det var ju självklart gratis.. men man kan ju bidra om man kan ändå. 

Grubbel grubbel grubbel... 
Tänkte jättemycket på det faktiskt, det här med tacksamhet. Vi tar så himla mycket för givet. Men man blir ju som man det livet man lever. Och man glömmer att stanna upp och tänka ibland.

Jag menar inte att vi är dåliga människor, vi borde bara vara lite mer tacksamma ibland..


So long!


En låt kan jag ju slänga upp när jag ändå är i farten!



Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards