Alla inlägg under januari 2012

Av Julia - 28 januari 2012 00:28

Tooodles!

Längtar ihjäl mig, tror jag ska sova nu så det är lördag(morgon) snart!


POSS!
 

Av Julia - 26 januari 2012 21:41

Hejsan!

Fy vilken bra dag - på riktigt faktiskt.
Jag har mått riktigt fint mestadels av den här dagen, en underbar känsla. Allt har bara flutit på. Varför är inte fler dagar som den här?
Jag gjorde något som jag var nervös och rädd för och känslan när man fixar något som man inte tror att man ska klara är oslagbar, jag tror att de flesta kan förstår den känslan. "Ju räddare man är innan - desto bättre känns det efteråt" Och ja, det stämmer ju faktiskt.  
Vi åkte skidskor på idrotten idag och så klart så var hela isen full med barn under 8 år. Herregud vad dom åker? Höll på att dö, de åkte nästan in i en hela tiden. Men jag tycker att det var kul. Jag var faktiskt inte dålig på att åka skridskor, frågan är varför jag inte gjort det sen jag var typ.. 12 kanske.  

Efter skolan fick jag ett par snygga jeans köpta, som jag faktiskt behövde. Annars är jag en expert på att köpa kläder som jag inte behöver.... Någon som känner igen sig kanske?
Det var så klart slitna och håliga jeans - men mestadels hela. Fick köpa jeansen för halva priset och så blev både jag och plånboken glada!

Det sista och största lyckomomentet idag var såklart.....

      
Har hållt mig hela veckan - men idag hämta jag äntligen ut våra konsertbiljetter - jag älskar den här dagen. 

Nu ska jag tråkigt nog gå pch lägga mig, men jag somnar förhoppningsvis i tid och så skulle jag väl kunna säga att dagen skulle sluta helt perfekt. 

Takida – You Learn och The Sounds – Yeah Yeah Yeah

Love.





 

Av Julia - 24 januari 2012 22:03

Hej!
KALLT - det är dagens ord. Men det tyckte så klart inte min svenskalärare som kommer från Norrland eller något.
Antagligen bara vi som är mesiga, som vanligt.
Var för övrigt på biblioteket hela förmiddagen under svenskalektionen och försökte låna en bok som jag ska läsa ut på två veckor. Som jag skrivit innan så har jag något konstigt fel att jag inte kan läsa klart en bok och nu har det blivit en vana för att jag "vet" att jag inte kan.
Men! Jag läste ut en bok nu på lovet - pretty awesome and amazing! Det finns hopp alltså.
Det blev en bok som heter Pepparkakshuset , den handlar om mord och sånt.... haha. Men lite spänning kanske är det som behövs för att jag inte ska tappa koncentrationen. Vi får se :) 

Något som var bra (ofta jag skriver om bra saker liksom) var att solen tittade fram idag! Och jag hann helt i tid till skolan-jodå, så att eh..

Nu måste jag göra allt jag glömt att komma ihåg idag. 



Godnatt!
 

Av Julia - 23 januari 2012 19:14

Hello-Yellow!

Bloggdags igen efter att ha lagat mat till mig själv, vegetariskt passade tydligen inte min lillasyster i smaken. 
Champinjoner, squash, tomater, lite vitlök, torkad basilika blandat med phiadelphiaost - såg ut som fan men det var gott iallafall!

Alltså, jag undrar varför jag bloggar egentligen? Det blir ju lite som att prata med sig själv fast andra kan också höra... typ haha. Djupt Julia...Djupt!
Nej, men allvarligt. Jag kommer ihåg att när jag började blogga för typ 2-3 år sen så ville jag faktiskt skriva om viktiga saker och det gjorde jag ibland. Saker som jag var irriterad på och jag tyckte skulle få lite rättvisa. Men jag blir inte lika irrterad längre (delvis en lögn). Men jag behöver inte yttra mig om allt jag är irriterad på. Låter det sjukt flummigt? Jag förstår det, fast att jag skrev det själv.

Idag var jag i skolan, som vanligt. Kom 2-3 minuter sent, som vanligt. Men det som fortfarande inte känns som "som vanligt" är att vi har bild på måndagar med en halvt engelsk(amerikanskt uttal)talande lärare som egentligen verkar vara ganska chill.  
Anyhow... jag tänkte att det skulle vara skönt att slippa matten direkt när jag kom till skolan och det var det sannerligen. Är alltid lite butter på morgonen typ sådär innan 10.. Men bilden övergick långsamt till något plågsamt - GRUPPARBETE! Det är typ det tråkigaste som finns. Jag är med de jag trivs bäst med, men det är fortfarande jobbigt. Och det är ett planeringsarbete. Jag som är såååååååååå bra på att planera. Slutprodukten dvs bilden kommer inte räknas. Man behöver inte ens lämna in en slutprodukt. Det är tydligen planeringen och händelseförloppet som då kommer att bedömmas eller något. Hallå? Shit.

Det blev visst ett irriterat inlägg idag.... haha. Komiskt.



Denna remixen med Kids At The Bar var nog bästa jobb-låten i somras. Det var helt plötsligt skitkul att klippa häckar och sätta upp parasoller!



Nu ska jag väl plugga.. eller något. 

Seees!

 

Av Julia - 22 januari 2012 21:37

Hej!

Idag har jag fixat till en del grejer i mitt rum, fått min nya spegel och Broder Daniel tavlan upphängd. Bilder kommer väl kanske senare!
Det är så lätt att göra sin egen konst, eller ja konst och konst. Bara köp en snygg ram - fyll den med vad du vill och vipps så har du exakt det du själv vill ha på väggen. Det är sjukt smart! 

Känns konstigt att det är måndag imorgon, har inte allt hängt med i dagarna sen i onsdags kanske. Känner helt knäptt, en sån känsla som man inte kan förklara hur man än försöker. Att det redan är söndag är helsjukt, men trots allt har helgen känts som ganska lång. 
Nu la jag precis på telefonen efter att ha pratat med Lina, alltid lika galet att prata i telefon med den kvinnan men det skrattet satt fint nu.

Nej om man skulle lägga sig och läsa lite...

Eftersom jag inte hade så mycket att skriva om idag så kan jag lägga upp klipp från det jag älskar mest ju nu!
Broder Daniel - De som har, har haft och kommer för alltid att ha störst del mitt musikhjärta!


The Sounds får ju självklart också vara med, det har gått i perioder men jag har lyssnat på dem så länge jag kan minnas. Kommer speciellt ihåg från lågstadiet då jag lyssnade på Living in America och fattade inte ett skit av vad den handlade om... men den var underbart bra för det! En väldigt liten Julia lyssnade på en väldigt ung Maja Ivarsson.


Detta var på min första riktiga livekonsert, så det är lite speciellt. Jag fick konsertbiljetten i 15års-present. Det han säger i den här videon innan låten är så otroligt rörande. Jag stod där längst fram och bara lyssnade. Sen kom den fina låten - det var en fin känsla måste jag säga. 
Bara lyssna och lyssna på låten sen så kommer ni förstå innebörden av den här låten sen.  Ni kanske ska lyssna på en annan version av låten sen om texten hörs lite otydligt)


Jag slänger in den här låten med Håkan Hellström också, blev helt tagen av den när jag och Lina såg honom i Göteborg förra sommaren. Åh, jag saknar den sommaren. 


Nej, nu får det räcka.
Godnatt. 


 
 

Av Julia - 21 januari 2012 23:45

Goder Aft.... nej fuck it! GOD KVÄLL FÖR FAN!

Om någon läst min blogg de senaste dagarna och tidigare idag så förstår ni nog varför jag är så glad!
Taggar som en dåre nu och jag hoppas att den här veckan kommer gå lika fort som... *tänker* äsch jag vet inte. Snabbt som attan bara, men inte för snabbt så det är över sen.
Hämtar ut biljetterna nu i veckan - ska se hur länge jag kan hålla mig..
Jag älskar att ha något att se fram emot, det är kanske det som är meningen med livet?

Nästa helg, kommer bli världens bästa helg - med Lina så klart!

 
Bilden jag tog på hela bandet på Helsingborgsfestivalen förra året - freaking awesome. 


 

Av Julia - 21 januari 2012 14:52

Howdie. 




Känner fortfarande hur beslutsångesten bara käkar upp mig inifrån..
Jag var inte på Henrik Berggrens spelning på Siesta förra året och nu har jag chansen att se The Sounds - för fan Julia!
Haha, tjatig jag är nu. Men ända fram till jag har disskuterat färdigt detta med mig själv kommer jag antaligen skriva om det här. 


Skönt med helg i vilket fall som helst. Har inte planerat att gå utanför huset och det känns galet bra faktiskt, bara ta det lugnt och titta på film & lyssna på musik.
Lite plugg med kanske, men jag bara orkar inte tänka på det just nu. Känns så tråkigt att behöva plugga på helgerna, men så går det som man inte gör det man ska i i tid. Jag undrar om jag någonsin kommer få det att gå in i mitt huvud. Jag lär mig ALDRIG det.


På grund av att jag inte har något bra att skriva om idag så kan jag ju lisa lite olika grejer... Fem saker som jag tycker är bra nu & Fem sämre saker... 


C Musik
C Vänner
C Tv-tittande
C Att tågen oftast är i tid mellan Landskrona & Helsingborg
CClementiner


DDet konstiga vädret
D Mitt The Sounds dilemma (DET ÄR NUMMER ETT!)
D Att jag alltid har svårt för att bestämma mig
D När batteriet tar slut på Ipoden
D Att sommaren med alla fester och festivaler är så långt bort.  

  
HEJDÅ.  

 
 

Av Julia - 20 januari 2012 21:16

Hej, eller kanske någon annan trevlig hälsningsfras. Det är ju trots allt FREAKING FREDAG idag. 

Satt precis och läste mitt blogg inlägg sen igår och tyckte att det var otroligt dåligt... och töntigt. Haha.
Håll ut, det blir bättre,(Kanske).  Livsmotto nummer ett! Nej, men det är faktiskt sant. Det brukar ALLTID bli bättre, men om det nu mot förmodan inte skulle det så fyller (Kanske) sin funktion så det får man inte glömma. 

Detta är nog den fredagen som jag längtat efter mest på länge - vilken vecka alltså. Vi har ett helt nytt schema (nästan helt nytt) i skolan. Julia och nya scheman-tåg tider-skifte mellan sommar & vintertid och så vidare är inte så bra tillsammans. Varför kan man inte bara ha det som man har det, förstår inte varför man ska hålla på och ändra hela tiden. Men så trög är jag inte att jag inte fattar att man faktiskt måste ändra ibland. Vi har precis avslutat två kurser, Psykologi 1 & Religion 1. 
Detta har vi då ersatt med bild och en extra lång englska lektion. Jag tycker egentligen att schemat är ganska bra. Men det är som med allt annat för mig, det är PRINCIPEN. 
Men... jag fattar att jag inte kan göra något åt det och det var ju ändå lite bra med nytt schema eftersom vi slipper ha mattelektion direkt på måndag morgon. 
Antagligen är detta orsaken till mitt otroligt svajiga humör den här veckan. Det har varit som en Berg och dalbana med 35 loopar, minst! Hoppas hela kalaset med humöret går över snart, stackars omgivning annars!

Nu kom jag och tänka på att min familj sitter i köket och äter glass, varför gör inte jag det? Hallå? Julia? Glass? GLASS!?

Nu ska jag lyssna vidare på en massa tunga covers & mashup's och äta mina nötter. Och kanske glass, troligt vis blir det glass, med färg-glatt strössel = Gladare chey!

Gillar LMFAO - Men detta är bra nog, love. 

 

En blandning mellan Evanescence & Eminem. Har inte bestämt mig för om jag gillar det eller inte.. men det låter inte heelt fel. 

 
Om man spolar fram ca 53 sekunder eller något så tycker jag det är nice!
 


Ha en glassig fredag mina vänner och ni andra.


Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards