Direktlänk till inlägg 27 augusti 2012

A working class hero is something to be.

Av Julia - 27 augusti 2012 21:26

Hola! 
Ja, som de som faktiskt läser min blogg då och  då förstår så bloggar jag sällan, men det är inte alltid jag har något vettigt att skriva. Eller ja.. oftast har jag väl inte det men ibland är det mest intressanta som händer vissa dagar att jag kanske åt broccoli till lunch ellet något. Haha. 
Idag har jag varit barn och lekt på lekplats och blåst såpbubblor - jag & Lina var barnvakt åt hennes syster dotter. Mysig dag!
Nu är jag hemma efter att ha varit i Helsingborg heeeela dagen. Jag är verkligen mer och hellre där än i Landskrona. 
Tanken om hur fort man vänjer sig med vissa saker har slagit mig. 
När jag började på gymnasiet i Helsingborg kändes det verkligen stort. Landskrona var typ inget i jämförelse med det. 
Men allting krymper, nu känns det inte som att Helsingborg är speciellt stort längre, eller jo om man räknar med områdena utanför centrum som Stattena och så vidare. Men ändå, allt krymper så himla fort. Landskrona är litet för mig, även om man räknar med de flesta områdena. 
Måste väl flytta till typ New York för att bli nöjd.
Nej, usch.
Aldrig.
Bara stress, take-away kaffe (även om det är väldigt gott) och gula taxibilar. 
Nej, jag vill nog bo i typ småland eller någon annanstans vid en skog och en sjö. Då kan man ta bussen till en stor stad så krymper de kanske inte lika fort? 
Känns mer harmoniskt iallafall. Slippa ha idiotiska grannar (vet att det finns skittrevliga grannar, men synd om man träffar på rötäggen) 

Tror att jag ska sluta snackar skit här och läsa låttexter och lägga mig och läsa en bok. Läser just nu Det fattas en tärning av Johanna Thydell. Gillar hennes böcker, och jag läser väldigt sällan nu för tiden så jag väljer författare som jag vet att jag tycker är bra. 
Läs hennes böcker, bra! Det är hon som har skrivit I taker lyser stjärnorna, det var ju många år sedan nu och det har ju kommit en film baserad på boken. Fast det var ju också längesen.. Hm... Kan lägga upp trailern om någon har missat den. Flera år sedan faktiskt. Har läst boken tre gånger och såg filmen senast när jag gick i typ 7an eller 8an. 


PEACE. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 30 augusti 2012 20:48

Hej!Har säkert redan använt denna textraden från Kapten Röds låt 1.000.000 nollor men jag gillar den låten så jag skiter i det. Det har hänt en massa saker som har snurrat till det ordenligt i mina tankebanor och jag har varit arg på idiotipolitiska ...

Av Julia - 24 augusti 2012 21:53

Hallå här ja!Första skolveckan är avklarad, ganska smooth än så länge. Malmöfestivalen är i full gång, trodde seriöst inte att det kunde vara så mycket folk på samma ställe haha. Jag och Calle såg Kapten Röd ock det var helt klart över förväntan! Pro...

Av Julia - 19 augusti 2012 00:24

Hejsan!Sommarlovets sista lördag idag då, känns ganska sjukt faktiskt. Sorgligt. Ja, det kan man väl säga. Fast det är ju lördag igen om sju dagar, då är det inte så farligt egentligen.  Lyssnar på en massa musik om dagarna, som vanligt. Musik med ...

Av Julia - 15 augusti 2012 22:20

Hallå!  Tänker bara tipsa om att slappna av idag. För många är det sista sommarlovsveckan eller så har man kanske redan börjat jobba eller vad man nu har för sig om dagarna. Jag gör en massa saker för att jag är rastlös, eller ingenting för att jag...

Av Julia - 14 augusti 2012 18:04

Hej!Hade inget speciellt att blogga om men när jag höll på att logga in här så såg jag en tjej som ville synas i ramljuset, en funktion man har på sidan jag bloggar på om man vill göra att bloggen ska synas tydligare för folk på sidan eller ja, hur m...

Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards