Alla inlägg under juli 2011

Av Julia - 16 juli 2011 14:14

Tooodilo!

Dag 3 @ Karnevalen!
Inatt har jag sovit hos Lina, det gör jag idag med :)

Blev inga bilder med kameran igår, det var lite tungt att ha den i väskan men Issa hade med sin kompaktkamera så det blev ju lite bilder iallafall. JA, jag kanske ska berätta att det var Daniel Adams-Ray vi såg!  

Vi stog först en bit bak sen kom det två damer som hjälpte oss längst fram, ganska fett :)
Han rörde våra händer!!


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen taggar vi inför ikväll. LET'S GO FUCKING MENTAL!
Guvevor Andy ikväll, yaaaaaah!



Tjenis!


Lyssna på Kapten Röd - Ju mer dom spottar! :) 

Av Julia - 15 juli 2011 17:10

Heejsan!
Är i mitt andra hem haha.. är alltså hemma hos Lina. ^^

Nu har karnevalen äntligen dragit igång.
Jag var som vanligt lite nojjig eftersom det ska vara så himla mycket trängsel och folk men det går faktiskt bra. Är faktiskt lite stolt över mig själv!


Igår var jag med Mimmi och det var en riktigt lyckad första dag på karnevalen. JAg vann ett coolt supermario gosedjur och vi såg Jay Smith! Känns som att det blir ganska svårt att toppa det.

Idag har jag varit med världens bästa Ida och hennes kusin Ewelina, underbart kul det med.
Nu taggar jag och Lina upp inför ikväll, fullt ös! Vi ska se Daniel Adams-Ray och jag har med min systemkamera så jag hoppas på en del fina bilder om ljuset tillåter.   

Har även köpt en In Flames tjocktröja! 250:- inte det billigaste eller den bästa kvaliteten men annars skulle jag köpt en annan för 400 så då var det kanske lika bra att köpa denna jag har köpt, haha! 
I <3 nya tjocktröjor!


Nu ska jag gå igen, vi hörs!

Förresten, Lyssna på Von Benzo - On my way tror jag att den heter. NICE! 

Av Julia - 9 juli 2011 15:57

Hejsan!

Jag har inte bloggat på länge för jag har skaffat mig ett liv. Haha.
Jag har inte suttit vid datorn speciellt mycket heller för den delen.

Idag ska jag sova hos Lina, men just nu väntar jag bara på att maten här hemma ska bli klar så jag kan ga mig här ifrån snart.
Skönt att inte vara hemma tycker jag. Visst, jag trivs hemma och så men jag är hellre för mig själv eller med kompisar.

Är inte på tip-top humör idag, eller ja jag har inte varit det de två senaste veckorna och jag har ingen aning om varför. Livets toppar och dalar, in my ass!


Skulle sitta fint med lite party eller bara ha riktigt kul ikväll. Men jag har alltid kul men Lina så det ska nog gå bra. :)
Får se vad vi hittar på ikväll, händer det något speciellt så är det bara att slå en pling eller smsa mig. 
Kanske ska träffa Felicia också, long time no see haha. 

Nu lyssnar jag på musik (för ovanlighetens skull?) 


överfet remix på en av bring me the horizons låtar! 

 

ganska så nyfunnet kanonbra band - EVERGREY!




peace.

Av Julia - 3 juli 2011 18:00

Goddag!
Idag har timmarna bara runnit iväg. Jag vaknade i Linas soffa vid tio-tiden.
Sen gjorde absolut ingenting...

Eller jo, vi har gjort en del saker idag.
Vi har burit upp en massa Ikea prylar upp till deras lägenhet. Det är på tredje vången så sex trappor ungefär. Det var ganska jobbigt, men det kan vara bra att träna muskerna lite.
Nu sen senaste timmen har vi lagat mat. Kokt fisk med nypotatis och smält smör. Det var gott må jag säga!
Jag är supermätt. Men inte ska vi sluta äta för det, nejnej. Snart ska vi lyfta oss upp ur sofforna och köpa lite äpplen på Ica Krysset. Äppelpajsbakning står också på schemat idag.
Sen ska vi kanske ta tåget någonstans, mysigt :)

Nu ska vi gå och handla äpplen, Vi hörs!

Av Julia - 3 juli 2011 03:21

Godnatt!
Jag sover hos Lina inatt och vi är som vanligt uppe alldeles för sent.
Äter toast, dricker saft och har en massa choklad och ahlgrens julgranar som jag kan trycka i mig för att vara vaken ett tag till.
Vi har varit i Helsingborg idag och kollat på lite kläder och så.
Det hela slutade med att vi gick till Pistachia och köpte lite choklad och sånt. Sen gick vi och krängde lite CBO med plusmeny för att få ett fint coca-cola glas. Det gick ner!

Ikväll har det varit helt meningslöst allihop. Vi åkte till Lund för att typ säga Hej och Hejdå till Sebbe. Sen träffade vi Linus och hans två tjejkompisar. Det gick väl på en kvart kanske. Sen ville Lina åka till HBG och äta glass men det slutade med att vi åkte hem istället.

Nu tittar vi på någon B-skräckis och äter oss ännu lite tjockare.
Intressant?
Tänkte väl det.

Tror jag dör lite nu. Henrik Berggren spelade på PEACE & LOVE idag. Jag började nästan gråta när jag såg det.
Det är nog målet i mitt liv, att få se Henrik live, iallafall en gång. Då är mitt liv fulländat, visst heter det så?

Nej.. Nu trycket jag i mig den sista biten av min toast sen ska jag nog.. sova kanske?

Godnatt & sov gott.

Av Julia - 1 juli 2011 23:00

Heeej!

Jag har inte speciellt mycket att skriva om (som vanligt).
Well.. Idag har jag varit i stan en liten stund med Lina & Sara. 
När dom gick till jobbet gick jag till bokia och... köpte en bok!  Författaren Johanna Lidbäcks bok - Tänk om det där var jag. 
Den handlar om en tjej som ska flytta till Umeå efter att ha bott i Stockholm. Där vill hon börja om med allt. I Stockholm var hon den som inten riktigt la märke till men det vill hon nu ändra på. Hon ska vara helt normal. Ha normalt smink. Ha normal stil. Säg normala saker. Gilla normala saker. Var bara helt normal i precis allt. (Undrar hur man är då?) 

Jag köpte också ett busskortsfodral på Bokia. Dom har en massa fina såna ''busskortsfickor'' vid kassan men fina mönster. Bra tycker jag, eftersom skånetrafikens egna är så himla tråkiga. 25:-
Svårt att bestämma sig för vilket som passar en själv bästeller var snyggast bara, haha. Men det är kul att det kan bli lite mer personligt ändå.  

Efter min visit inne på Bokia gick jag bort till Idas Hårdesign. Där träffade jag Ida, Kajsa och Izabella. Kajsa som skulle klippa sig, gav frisören fria händer sålänge hon inte snaggade henne eller något annat hel-galet. Resultatet blev jättefint! :)

Sen hängde jag med Ida hem. Där träffade jag Idas kusin Ewelina. Har träffar henne innan på karnevalen fär 2-3 år sen. Trevligt trevligt! :)




Har förresten bakat cookies med lillebrorsan och fått reda på att jag kommit in på Cultura Gymnasium i Helsingborg! 

Jag har verkligen tyckt om den här dagen. 
 
Nu ska jag dela med mig av lite musik för att sedan ta det lugnt med en film och popcorn (kanske, är ganska mätt, bra information va?)!


General Knas nya låt - Solidaritet (En hyllning till Ship to Gaza)!

 
Cartel - Save us. En underbart fin låt som jag för övrigt hittade idag. 
 

Håkan Hellström - Du är snart där. Den här videon är inspelad av någon random person som var på den här underbara spelningen i GBG. 
 

PEACE.

Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards