Alla inlägg under juni 2011

Av Julia - 27 juni 2011 23:16

Hejsan!


Dålig uppdatering - jag vet och jag ber om ursäkt för det.. Jag vet att det nästan inte är någon som läser min blogg men det är kanske inte så konstigt.
Jag känner mig ganska tråkig faktiskt. Det är inte som att jag tycker synd om mig själv för jag tycker det är onödigt. Men man kan ju faktiskt inte vara på topp hela tiden. 
Jag går framåt, oh yes I am. Och små steg hos mig är värt så himla mycket. Det är sånt som får en att hålla uppe hoppet lite till.
"Visst känns det fint att va vid liv, en dag till?"'

Ja, Håkan Hellström - Det gör det faktiskt! 

I torsdags åkte jag iväg till farmor och farfar. Bilresan som tog ca sex timmar var ganska dryg, men vad skulle den annars kunna vara när man sitter 5 pers i en bil i sex timmar.
Men jag klarade mig hela vägen upp utan att bli allt för uttråkad. Det är trots allt en av mina favoritsysselsättningar, tro det eller ej!
Inte att åka bil bara sådär utan när man är på väg någonstans och lyssnar på musik, tittar ut genom fönstret och man ser naturen och man sjunker in i musiken och hanmar i en finare verklighet på något sätt. Nu låter jag lite som en knarkare kanske.. haha. Men det är verkligen så.
Det är speciellt bra när man åker tåg eller buss. Bara låta musiken och en själv och den fina utsikten bli som en enhet. <3

Jag längtar till på onsdag, då ska jag åka buss till Tågarp och sova hos Jenny :3
Pappa åker till brasilien imorgon så hans sommarkort = mitt sommarkort i lite mer än en vecka - bra? JA! 


Musik, ja varför inte?
 

Underbara Emil Jensen. 
 
 Håkan Hellström, den här låten är dedikerad till Håkans bästa barndomsvän och gittarist. Inom bandet så kallas han alltså för Daniel Hurricane Gilbert. 


 Håkan igen med Gårdakvarnar och Skit. Gud vad jag har gråtit till den här låten. Den är en av de finaste låtarna i hela världen. Han spelade den på konserten i GBG. Magiskt. 
 

En till... okej. 
Massa skrik och gormande. Men bra!
 

Av Julia - 22 juni 2011 18:16

Hejsan!
Nu sitter jag hemma hos Lina och slöbloggar lite. Jag är helt slut idag!
Har lämnat Linas födelsedagspresent och snart ska vi äta med hennes bror på Rak Thai. Jag har dock redan ätit där idag med mamma och min bror.
Har köpt lite reaprylar till håret, torrschampo och hårspray. Kan vara bra att ha.. eller något.
Snart får vi reda på om man kommit in på gymnasiet eller inte, men jag är nästan säker på att jag har det. Jag hoppas innerligt på det iallafall!

Well.. nu ska vi snart ut och rasta hunden lite sen rör vi oss vidare mot stan.
Ha en underbar onsdag.

Btw, Imorgon åker jag till min farmor och farfar i Köping. Jag kommer hem på söndag.

See you!


Av Julia - 19 juni 2011 07:26

Godmorgon!
Ja, klockan är nu 07.30 ungefär och jag är fortfarande vaken.
Lina gick och la sig för några timmar sen men jag sitter här vid datorn fortfarande...
Coolt att datorer har sån ''dragningskraft''.
Det sjukaste av allt... jag är inte ens trött längre!

Det känns inte så lönt att somna nu heller.. då lägger jag mig heller tidigt i kväll.

Ja... då var det söndag men ingen skola imorgon. YES!!! Underbart!
Har verkligen längat efter lediga veckodagar och oändligt långa helger.

Nu ska jag nog... logga ut här i från.
Ciao! :)

Av Julia - 15 juni 2011 03:50

Hejsan.


Ja, om ni tittar på när detta inlägget skrevs *03.50* så förstår ni nog att jag gett upp det här med att försöka somna. 
Kanske sen.. just nu går det bara inte.

Kl.11 ska jag till skolan för att vara med på avslutningen. Skönt att slippa skiten, men det är ändå lite jobbigt.  Jag hatar förändringar. 

Just nu lyssnar jag på If you only knew med Shinedown.
En underbart fin låt.
" The only thing that I still belive in is you " 

Lyssnar på en masa musik med fina texter på nätterna när jag inte kan sova, det är skönt.


Jag klarade lärarmiddagen hyfsat bra.. next big thing - skolavslutning!


 Godmorgon & godnatt!
 

Av Julia - 13 juni 2011 13:01

Hejsan!Just nu sitter jag och läser på biblioteket.. snart ska jag träffa mamma för att gå en runda i stan. lugn och skön dag med andra ord. :)Vi började klockan nio med en samling som jag inte ens gick på. Tog bussen till Teatern för att vi skulle ha cabaret övning. Jag skulle tydligen inte ens behövt komma till skolan eller till teatern alls idag så jag stack klockan 11. Nu bloggar jag från mobilen och väntar på mamma. Ska bara slappa hela kvällen! Kolla in låten: Kevlarsjäl - Kent. Jag personligen tycker Kent är superbra och deras låtar är inte det bästa - det är texterna! Peace out.

Av Julia - 11 juni 2011 00:50

Heeeeejsan!

Nej, jag vet att jag inte har bloggat så mycket den senaste tiden. Jag har varit på tripp med Lina i Göteborg och igår var jag på Liseberg med niorna. Jag är helt slut..
Jag har liksom åkt samma bussresa  nu fyra gånger inom loppet av en vecka. Lite drygt och jag vill aldrig mer åka dit med buss. 

Håkan Hellström-konserten var helt underbar & resten av vistelsen i Göteborg var också superbra.

Idag har jag köpt en ny jacka, jag ska pimpa den med mitt BD-tygmärke. 

Klockan är 01.00 och jag borde verkligen sova nu.. imorgon ska jag träffa Lina och Cezar. MeganiIic!

 

Av Julia - 1 juni 2011 16:53

Hejsan!
Idag är det en bra dag!
Jag redovisade mitt steg 35 i Svenska, alltså är jag helt klar med svenskan och jag har fått MVG! Underbart. Visst, jag var jättenervös och det var ändå inför lite publik. Men sen fick jag kaka och mvg så det var ju inte så farligt iallafall.


Nu försöker jag att packa ner lite vettiga saker i min resväska för imorgon bär det av till - GÖTEBORG!
Herre Gud vad jag har längtat, och inte nog med det så är det bara två sketna dagar kvar tills jag och Lina ser på Håkan Hellström.
Jag har faktiskt lagt fram biljetterna så jag inte ska glömma dom. Det skulle vara lite dumt.. haha.

GAAAAHDLGSJLDLAKALDSGLKA ÄR SÅ SJUKT PEPPAD! 


Nej, nu måste jag återgå till packningen så jag ens kommer iväg.

CIAO!



 
 

Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards