Alla inlägg den 8 december 2010

Av Julia - 8 december 2010 21:00

Hejsan!

Vilken lättnad att denna onsdagen snart är över. Skönt att provet är gjort och att jag faktiskt skrev det jag kunde. Etik och moral= inga problem! Religionsfaktan... lite si och så med det där. Förhoppningsvis ett G. Hoppas nästan på ett IG så jag kan komplettera upp skiten till ett MVG som faktiskt är mitt slutmål för 9an..

Det har hänt ganska mycket idag faktiskt. Morgonen började kanske inte kalasbra och det påverkar mig hela dagen, tyvärr.


Skulle på ett sånt hälsobesök hos skolsköterskan idag. Hon tjatade om en sak... MAT! Man ska tydligen äta, frukost(helst), mellanmål (typ frukt/macka), sen lunch sådär en och en halv timme senare, sen ett mellanmål till efter några timmar, sen på kvällen så ska man äta mat igen. När någon säger så så tänker jag: Ska man bara äta hela tiden eller? 
Jag har inga speciella komplex för min kropp eller min vikt, jag är inte underviktig och inte överviktig. Jag tycker inte att vikt är speciellt viktigt. (Haha, bara jag som ser den torra ordvitsen?) Men allvarligt talat, varför ska man bry sig så mycket om det. Jag ska äta mer för att jag ska må bättre och inte vara så trött och orkeslös. Jag äter inte jättemycket eftersom jag oftast inte har någon speciell aptit eller känner speciellt mycket hunger. Men att inte äta för att tro att man ska bli smalare och gå ner i vikt är inget bra tips, för varför? Ingen jag känner som har sagt att de behöver gå ner i vikt eller''banta'' behöver det egentligen. Det handlar ju inte ens om vikten, utan om osäkerheten om att inte räcka till. Alla är vackra som de är, oavsett om man är smal eller inte. Och dessutom, när är man smal egentligen? Är det när man ser ut som en av modellerna på tv eller när man trivs med sig själv?


Efter skolan så tog jag bussen ner till stan och träffade Linn.E Vi gick och pratade lite och så. Inte så länge, men det var ändå väldigt trevligt. Det var då jag insåg hur sällan jag egentligen träffar kompisar.
Jag skulle kunna skriva en hel diktsamling eller en novell om denna dagen för jag har haft hur mycket tankar i luften som helst idag! När jag satt på bussen hem så hade jag en börjar och fyra dikter klara redan. Jag skriver dock aldrig ner saker jag tänker på(som faktiskt kan vara bra att skriva om) Så det är därför jag inte skriver så mycket dikter och noveller längre. Det kanske kommer. 


Har funderat på det där med dikter faktiskt.. en diktsamling skulle vara otroligt kul att göra egentligen. Och att åka buss när det börjar bli mörkt i mitten av december är så himla bra tillfällen att tänka igenom det man vill skriva om. Det första busschauffören gör när bussen börjar köra är att ringa sin kompis, sen var det någon som pratade med någon i telefon om vad de skulle ha för middag, en annan satt bara helt tyst. Ljuset utanför bussen var speciellt. Jag vet inte vad det var.. men det var verkligen en speciell känsla. Som om man har varit långt borta och sitter på tåget och bara längtar hem. Nästan.

Hm... jag får nog ta tag i det här och skriva ner några rader i något tomt word-dokument.


Jag måste bara skriva om en sak till!
Anna Ternheim, en otroligt bra artist. Tycker hennes musik är så himla speciell och bra. Men framför allt, underbar. 
Här kommer några låtar som jag vill dela med mig av med Anna, lyssna och njut!


Hon är nog också den enda som är värdig att göra en cover på en av Broder Daniels låtar, sen gör hon det så otroligt bra också. Underbart!




So long och godnatt! 


Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards