Alla inlägg under november 2010

Av Julia - 29 november 2010 19:53

hejsan!
måndag idag, men det tror jag inte har lyckats undgå någon. Jag har ju varit lite förvirrad nu i helgen med alla lördagar och fredagar och söndagar men nu borde det vara på sin plats igen. 

Nu har jag varit lite i stan med mamma, orkade inte sitta inne. Och orkade ännu mindre ta tag i det jag borde - skolarbete! Nej, jag vet inte vad det är med mig. Jag orkar ingenting bara. Får ta och rycka upp mig nu. Men i vilket fall som helst så var jag och mamma inne i hälsokostbutiken köpte fiskoljekapslar för tydligen ska det hjälpa folk som har koncentrationsproblem att bli mer skärpta och koncentrerade och ja det kanske stämmer. Jag vet inte, det är värt ett försök. Det sägs ju att man blir smart av fisk.. om det stämmer så borde jag nog leva endast på fisk. 

Idag har jag annars inte gjort speciellt mycket. Var bara i skolan till klockan 12. Det var ju halv hemstudiedag idag, men jag gjorde dessvärre inte speciellt mycket i skolan. Stressen.. STRESSEN! Är det någon mer än jag som känner den? 
Men sen är jag en sån person som skiter i allt när jag är stressad. Dumt, men det är bara så.  


Idag har jag bara nästan bara lyssnat på Jay Smiths version av Against all odds med Phil Collins. Den är verkligen så himla underbar! Jag gillar egentligen inte Idol speciellt mycket. Men efter som det brukar vara det som alla pratar om under hösten så kan man inte undvika att se klipp som folk lägger upp på t.ex facebook, bilddagboken, aftonbladet och olika forum. Sen är det ju så att resten av familjen sitter och tittar på det så jag har ju blivit indragen i det. Tycker det är så himla kul när någon verkligen lyckas med sina låtar... som Jay. Han har verkligen en grymt härlig röst, och han sjunger med sån inlevelse. Känns som att det verkligen är hans låt. 
Annars tycker jag faktiskt att de skulle ha avslutat det här med Idol förra året. Man ska alltid sluta när man är på topp, för det var verkligen är superbra omgång! Då hade jag ju också en favorit - Mariette! Duetten med Calle var helt fantastisk.. 

Nu får det räcka! 
Laddar upp dessa två låtarna ifrån Idol och suftar lugnt vidare... 



Av Julia - 28 november 2010 15:38

Hejsan!


Ja... då var det första advent. Jag har inga speciella känslor idag faktiskt. Jag har alltid tyckt att advent har varit väldigt mysigt. Men jag vet inte.. jag kanske inte riktigt har hängt med nu i höst.
Allting har rört ihop sig hos mig alltså! Igår kändes det som söndag.. och idag känns det som lördag.


Imorgon är det bara en halv dag i skolan som gäller, halva hemstudiedagar är himla bra! Men frågan är om jag går till skolan imorgon.. är inte alls på topp idag. Snorig och seg och jag vet inte vad. Tror inte det blir någon träning heller för min del idag... tråkigt.


Sitter och skapar en ny spellista på spotify med mera rock/metal och liknande musikstilar. Kan länka den här när den börjar bli klar..

Well.. det finns kanske inte så mycket att blogga om idag.


Bara en fråga... 
Är detta den nya istiden eller? 



För att få lite vinterstämning i husen så kan jag ju dela med mig av Owl Citys nya låt "Peppermint Winter"




So long!

Av Julia - 27 november 2010 13:04

och det räcker kanske med att säga att jag är.....
Just nu ligger jag faktiskt i min säng & tittar på harry potter - the goblet of fire.

Kan lika bra göra som alla andra bloggare.. en hiss & diss lista.

HISS!

C  Snart jullov!

Det är helg,det är alltid trevligt.

C  När man är sjuk så har man en ursäkt till att göra..        precis ingenting. 


DISS!

D Att vara sjuk är faktiskt inte så himla roligt. 

D Det är så grymt kallt ute. 

D När livet inte riktigt samarbetar. 



So long! 

Av Julia - 25 november 2010 22:17

Hejsan!
Torsdag idag då.. känns som att det är tisdag eller något tycker jag. Det kan bero på att det inte var någon skola igår, eller jo friluftsdag men då slapp man ju vara I skolan. I tisdags sov jag lite längre.. så jag kom till skolan vid 11. Alltså, bara 2 hela dagar i skolan den här veckan. Imorgon är det dax för ett gymnasiebesök i helsingborg. Jag har valt att besäka cultura gymnasium. Det är en gymnasieskola med profilen - mänskliga rättigheter och hållbar utveckling. Det ska bli spännande.. ser faktiskt fram emot det för det är nog den skolan jag hittills vill gå på. Hoppas att jag får ett bra intryck! Har för mig att det inte är en jättestor skola , och det skulle vara skönt att inte gå på en jätteskola. Gillar inte när det blir för mycket folk. Tror bara att det är jag ifrån 9an som ska besöka den.. rätta mig om jag har fel. Tar tåget 8.15 till Helsingborg. Framme 8.32 sen ska jag göra ingenting i en halvtimme. Men vad gör väl det? Slutar klockan 11, sen är jag ledig. Men jag tror nog att jag får komma till skolan i vilket fall som helst. Måste göra klart min dumma SO. Jag är så förbannat trött på alla kurser nu!


Nu ska jag sova.. har varit helt slut de senaste dagarna. Har verkligen inte haft lust till någonting. Som en stor förkylning utan alla kroppsliga symtom så som nysningar, hosta & feber. Bara helt slut!
Have a great night!
So long!
 

Av Julia - 24 november 2010 13:49

Hejsan!
Idag har det varit friluftsdag i skolan. Så jag tog mitt pick och pack och stack iväg till idrottshallen för att spela fotboll. 
Jag, Nathalie, Lejla, Therese, Florianda, Albulena, någon kille i 8an som jag glömmer namnet på hela tiden, Riad & Ali.  Vi tog och till semifinal, och kom tvåa allt som allt. Jag blev först skitsur över att vi inte vann. Vinnareskalle? Ja!
Men att komma 2:a var inte dåligt det heller. Vi kunde varit vinnare också, för vi spelade faktiskt ganska så bra tycker jag. Så om någon av er läser bloggen.. Bra kämpat allihopa! 


Nu sitter jag hemma vid min dator.. ska snart gå in och duscha. Det är sjukt härligt att ha huset för sig själv, ibland i allafall.
Sen får jag väl ta tag i lite skolarbete.. det har varit det skönaste med dagen, att slippa vara i skolan och bara sitta där och dö.
Men i eftermiddagen kommer mattesteget fram. Kanske inte världens roligaste, men det måste ju också göras. 
Uteträning kväll också..
Vi får se hur resten av denna dagen kommer att se ut..
So long!

Dagens musiktips (eller vad man nu ska kalla det?):

 
J U L i A 

Av Julia - 22 november 2010 15:46

Hej!
Idag är jag trött.. ganska sliten, men det är effekten av en överaktiv helg.
Fredag: Sara fyller 13 år.
Lördag: Styrka/knäträning, sen på kvällen så var jag på konsert. Funeral for a Friend och Bullet for My Valentine. AWESOME! ffaf var såå mycket bättre live ska ni veta.
Som jag sa till pappa: Du, bli inte metal/hårdrockare, det är så jävla smärtsamt! Haha.. har fortfarande ont i nacken. Headbang? fuck yeah.
Söndag: Fotbollsträning, började med jogging.. det är nu man fattar hur mycket kondition som bara har stuckit.. 
Idag: Träningsvärk, trött, huvudvärk, ont i nacken, lite hes. Lite att slipa på med andra ord.. annars är jag just nu mest sur. Ingenting vill funka som jag vill. Men det vänder snart, det gäller att vänja sig. 


Är jag den enda som känner att när man verkligen har förändrats till något bra så bara skiter det sig i vilket fall som helst? Jag har faktiskt ansträngt mig för att det ska ske en positiv förändring. Jag har börjat ta tag mer i skolan nu, har faktiskt tagit tag i fotbollen. Ska förhoppningsvis fortsätta, om tiden tillåter. Mitt beteende till andra och jag också försökt att jobba med. Jag försöker verkligen att vara trevlig, jag hoppas att någon känner att jag lyckas.. Men ibland så behöver man lite respons också. 
Idag uppkom en onödig konflikt i skolan.

Jag och en vuxen hamnade i.. inte en konflikt direkt. Men kanske en liten dispyt. Jag gick senare dit och frågade vad jag hade gjort för fel. För jag tycker inte att jag gjort speciellt mycket fel. Jag ansträngde mig faktiskt för att vara trevlig och samarbetsvillig. Men när man inte får någonting tillbaka så känns det ganska meningslöst. Jag sa: Kan du inte bara svara på min fråga så kan lösa det? Svaret blev: NEJ, JAG SKA JOBBA NU! 
Man bara... okej? Jag ville bara lösa det. Jag gick dit utan attityd (vilket jag har en tendens att ha när jag är sur.), hade inga som helst krav på att hon skulle vara trevlig. Ville bara ha lite svar helt enkelt. Men skit i det. Jag blir så irriterad! Jag ville bara lösa problemet. Men det är väl hennes förlust om hon tänker va sur och låta sig provoceras så lätt. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.. hur var det nu med det där?


Nu ska jag iallafall försöka göra ett steg i svenska.. Känner att tiden börjar bli knapp och det är så himla mycket att göra just nu! Det är nu jag verkligen, djupt ångrar att jag inte har tagit tag i skolan mer tidigare. Så alla ni som inte har börjat i 9an än? Ta tag i er skola! Det blir ett helvete sen.. 
Jag är så att om jag är stressad (vilket jag är just nu.) Så mår jag så jävla dåligt. Och då känner man ännu mer att ingenting fungerar, det är inte lönt att försöka för det leder ingen vart, varför kämpa jag misslyckas ju ändå.. men det är ju precis så man inte ska tänka i situationer som denna. 


Jag hoppas att ni andra har lite mindre som snurrar i era huvuden. 
Ha det. 


Dagens låt



/ ★ J U L i A

Av Julia - 20 november 2010 23:48

  bild ifrån deras officiella hemsida. http://www.bulletformyvalentine.com/se/


vad kan man säga? 
AWSOME SHIT DUDE! 

/ ★ J U L i A    

Av Julia - 19 november 2010 16:28

Hejsan! 


Ja, nu är det äntligen fredag! Jag har väntat hela veckan på denna dagen.. fredagar är nog den härligaste dagen på veckan. Synd att dom ofta försvinner fortast, eller är det bara jag som känner så?

I alla fal.. IMORGON så ska jag, Evelina, Emelie & Ankan kolla på Bullet for my valenting & Funeral for a Friend. Egentligen skulle Escape the fate också spela men tyvärr så var de tvugna att hoppa av turnén pga att Max Green, deras bassist är inne på rehab just nu.  Men Bulletfor my Valentine är ju helt klart höjdpunkten!  Det ska bli.. BÄST! 


Idag fyller min lillasyster, Sara 13 år! Hoppas att hon har en bra födelsedag, trots allt så älskar man ju sina syskon väldigt mycket. Men 13.. Känns som att det var 1 år sedan jag själv fyllde 13. Snacka om att man hinner förändras på två år, nästan tre.
Jag kommer ihåg hur jag var när jag var 13 år.. allting var osäkert och jag var nog egentligen en ganska så osäker tjej, även om jag kanske speglade självständighet genom att ha min egen stil och så vidare. Men det var just det här stora steget från 12 till 13 som gjorde mig förvirrad. För det är helt andra krav då. Alla pratar om tonåringar i största allmänhet, att de är på ett visst sätt, klär sig på ett visst sätt, pratar på ett visst sätt. Och jag kände mig inte så himla stor. Även om jag ville tro det ibland. Jag tänjde på alla gränser som fanns, för jag ville veta. Och jag ville kunna vara den som vågade en massa saker. Jag skulle inte säga att jag var ett föredöme, för det var jag inte. Det är jag inte nu heller, men det året är nog det året jag har tagit mest lärdom av. Det spelar egentligen ingen roll hur du ser ut, för man ska acceptera dig som du är. Du ska inte behöva vara på ett visst sätt, för att vara den man verkligen är så så mycket coolare än att vara den som alla förväntar sig att du ska vara. Även om jag nu inte var världens mest skötsamma unge på något plan så har jag inte heller försökt att passa in. Det har varit ett försök att hitta mig själv helt enkelt. Men har jag alltid stått upp för vad jag tycker! Och det är det som verkligen är viktigt.. i min värld är det i alla fall. 


Vi hade svenska kommunikation igår & då gjorde vi ett gammalt nationellt prov. Det var en hörförståelse och i den här berättelsen  så var den en gammal dam som klankade ner på en mörkhyad ungdom. Hon sa både det ena och det andra, det slutade med att butikschefen eller vad det var kom och hämtade den äldre damen. Han ursäktade att hon var oförskämd och skyllde på hennes ålder. Men det skulle man kanske själv också göra, för det blir ju lite pinsamt.  Jag var verkligen inte speciellt engagerad i uppgiften till min grupp började diskutera. Först handlade diskussionen om pensionärer och deras syn på invandrare. Att de kom från en annan generation och blablabla.


Sen hamnade vi på ett annat sidospår, respekt. Att man skulle respektera alla, men man skulle inte respektera om man inte blev bemött med respekt. Men sen kan jag väl tycka.. okej, ett exempel kan ju vara när man åkerbuss. Busschauffören kanske inte är världens bästa humör. Kanske lite sådär småsur som man kan vara på morgonen. Men om du tycker att han/hon har varit otrevlig och är kall tillbaka.. när tror du då att det kommer ske någon förändring? Säg Hejdå när du går av bussen eller säg Godmorgon är du stiger på? Hur svårt kan det vara egentligen? Jag kan nästan satsa pengar på att busschauffören känner sig lite bättre till mods när någon är trevlig.


Men i allafall..  På någon vänster kom vi då fram till att det inte finns något försvar till att göra såhär & och om det skulle hänt oss så skulle vi gått där ifrån för att man inte ska behöva höra på sånt skit. Men då reagerade jag!
För man visar inte att rasism och särbehandling är fel genom att gå där ifrån. Då visar man ju nästan bara ännu mer att det är okej. Då har ju den andra vunnit! Jag skulle absolut inte gått där ifrån. För det är faktiskt ett ansvar man har att säga till när sådant händer! Man behöver kanske inte göra det alla gånger, man kan klarar ju inte av alla situationer alltid, men man kan ju i allafall göra det man kan. Skulle den äldre damen stått och tryckt ner mig sådär så skulle jag konfonterat henne. Frågat vad hon hade emot mig. Fått höra på skiten igen. Antagligen inte lyssnat andra gången. Men då skulle jag nog komma på lite motargument under tiden som hon slösade på att vara sur. För man ska inte acceptera att bli nedtryckt oavsett vem man är, hur man ser ut eller hur gammal man är. Framför allt inte på grund av vart man kommer ifrån. I en sådan situation är nog det dummaste man kan göra att gå där ifrån och hålla käft. 


Oj... vad långt det blev. 


Men....
Reagera!

So long! 

Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards