Direktlänk till inlägg 22 november 2010

there is a hell belive me I've seen it.

Av Julia - 22 november 2010 15:46

Hej!
Idag är jag trött.. ganska sliten, men det är effekten av en överaktiv helg.
Fredag: Sara fyller 13 år.
Lördag: Styrka/knäträning, sen på kvällen så var jag på konsert. Funeral for a Friend och Bullet for My Valentine. AWESOME! ffaf var såå mycket bättre live ska ni veta.
Som jag sa till pappa: Du, bli inte metal/hårdrockare, det är så jävla smärtsamt! Haha.. har fortfarande ont i nacken. Headbang? fuck yeah.
Söndag: Fotbollsträning, började med jogging.. det är nu man fattar hur mycket kondition som bara har stuckit.. 
Idag: Träningsvärk, trött, huvudvärk, ont i nacken, lite hes. Lite att slipa på med andra ord.. annars är jag just nu mest sur. Ingenting vill funka som jag vill. Men det vänder snart, det gäller att vänja sig. 


Är jag den enda som känner att när man verkligen har förändrats till något bra så bara skiter det sig i vilket fall som helst? Jag har faktiskt ansträngt mig för att det ska ske en positiv förändring. Jag har börjat ta tag mer i skolan nu, har faktiskt tagit tag i fotbollen. Ska förhoppningsvis fortsätta, om tiden tillåter. Mitt beteende till andra och jag också försökt att jobba med. Jag försöker verkligen att vara trevlig, jag hoppas att någon känner att jag lyckas.. Men ibland så behöver man lite respons också. 
Idag uppkom en onödig konflikt i skolan.

Jag och en vuxen hamnade i.. inte en konflikt direkt. Men kanske en liten dispyt. Jag gick senare dit och frågade vad jag hade gjort för fel. För jag tycker inte att jag gjort speciellt mycket fel. Jag ansträngde mig faktiskt för att vara trevlig och samarbetsvillig. Men när man inte får någonting tillbaka så känns det ganska meningslöst. Jag sa: Kan du inte bara svara på min fråga så kan lösa det? Svaret blev: NEJ, JAG SKA JOBBA NU! 
Man bara... okej? Jag ville bara lösa det. Jag gick dit utan attityd (vilket jag har en tendens att ha när jag är sur.), hade inga som helst krav på att hon skulle vara trevlig. Ville bara ha lite svar helt enkelt. Men skit i det. Jag blir så irriterad! Jag ville bara lösa problemet. Men det är väl hennes förlust om hon tänker va sur och låta sig provoceras så lätt. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.. hur var det nu med det där?


Nu ska jag iallafall försöka göra ett steg i svenska.. Känner att tiden börjar bli knapp och det är så himla mycket att göra just nu! Det är nu jag verkligen, djupt ångrar att jag inte har tagit tag i skolan mer tidigare. Så alla ni som inte har börjat i 9an än? Ta tag i er skola! Det blir ett helvete sen.. 
Jag är så att om jag är stressad (vilket jag är just nu.) Så mår jag så jävla dåligt. Och då känner man ännu mer att ingenting fungerar, det är inte lönt att försöka för det leder ingen vart, varför kämpa jag misslyckas ju ändå.. men det är ju precis så man inte ska tänka i situationer som denna. 


Jag hoppas att ni andra har lite mindre som snurrar i era huvuden. 
Ha det. 


Dagens låt



/ ★ J U L i A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 30 augusti 2012 20:48

Hej!Har säkert redan använt denna textraden från Kapten Röds låt 1.000.000 nollor men jag gillar den låten så jag skiter i det. Det har hänt en massa saker som har snurrat till det ordenligt i mina tankebanor och jag har varit arg på idiotipolitiska ...

Av Julia - 27 augusti 2012 21:26

Hola! Ja, som de som faktiskt läser min blogg då och  då förstår så bloggar jag sällan, men det är inte alltid jag har något vettigt att skriva. Eller ja.. oftast har jag väl inte det men ibland är det mest intressanta som händer vissa dagar att jag ...

Av Julia - 24 augusti 2012 21:53

Hallå här ja!Första skolveckan är avklarad, ganska smooth än så länge. Malmöfestivalen är i full gång, trodde seriöst inte att det kunde vara så mycket folk på samma ställe haha. Jag och Calle såg Kapten Röd ock det var helt klart över förväntan! Pro...

Av Julia - 19 augusti 2012 00:24

Hejsan!Sommarlovets sista lördag idag då, känns ganska sjukt faktiskt. Sorgligt. Ja, det kan man väl säga. Fast det är ju lördag igen om sju dagar, då är det inte så farligt egentligen.  Lyssnar på en massa musik om dagarna, som vanligt. Musik med ...

Av Julia - 15 augusti 2012 22:20

Hallå!  Tänker bara tipsa om att slappna av idag. För många är det sista sommarlovsveckan eller så har man kanske redan börjat jobba eller vad man nu har för sig om dagarna. Jag gör en massa saker för att jag är rastlös, eller ingenting för att jag...

Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards