Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Typisk måndag. I en kortare version.

Av Julia - 29 november 2010 19:53

hejsan!
måndag idag, men det tror jag inte har lyckats undgå någon. Jag har ju varit lite förvirrad nu i helgen med alla lördagar och fredagar och söndagar men nu borde det vara på sin plats igen. 

Nu har jag varit lite i stan med mamma, orkade inte sitta inne. Och orkade ännu mindre ta tag i det jag borde - skolarbete! Nej, jag vet inte vad det är med mig. Jag orkar ingenting bara. Får ta och rycka upp mig nu. Men i vilket fall som helst så var jag och mamma inne i hälsokostbutiken köpte fiskoljekapslar för tydligen ska det hjälpa folk som har koncentrationsproblem att bli mer skärpta och koncentrerade och ja det kanske stämmer. Jag vet inte, det är värt ett försök. Det sägs ju att man blir smart av fisk.. om det stämmer så borde jag nog leva endast på fisk. 

Idag har jag annars inte gjort speciellt mycket. Var bara i skolan till klockan 12. Det var ju halv hemstudiedag idag, men jag gjorde dessvärre inte speciellt mycket i skolan. Stressen.. STRESSEN! Är det någon mer än jag som känner den? 
Men sen är jag en sån person som skiter i allt när jag är stressad. Dumt, men det är bara så.  


Idag har jag bara nästan bara lyssnat på Jay Smiths version av Against all odds med Phil Collins. Den är verkligen så himla underbar! Jag gillar egentligen inte Idol speciellt mycket. Men efter som det brukar vara det som alla pratar om under hösten så kan man inte undvika att se klipp som folk lägger upp på t.ex facebook, bilddagboken, aftonbladet och olika forum. Sen är det ju så att resten av familjen sitter och tittar på det så jag har ju blivit indragen i det. Tycker det är så himla kul när någon verkligen lyckas med sina låtar... som Jay. Han har verkligen en grymt härlig röst, och han sjunger med sån inlevelse. Känns som att det verkligen är hans låt. 
Annars tycker jag faktiskt att de skulle ha avslutat det här med Idol förra året. Man ska alltid sluta när man är på topp, för det var verkligen är superbra omgång! Då hade jag ju också en favorit - Mariette! Duetten med Calle var helt fantastisk.. 

Nu får det räcka! 
Laddar upp dessa två låtarna ifrån Idol och suftar lugnt vidare... 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 30 augusti 2012 20:48

Hej!Har säkert redan använt denna textraden från Kapten Röds låt 1.000.000 nollor men jag gillar den låten så jag skiter i det. Det har hänt en massa saker som har snurrat till det ordenligt i mina tankebanor och jag har varit arg på idiotipolitiska ...

Av Julia - 27 augusti 2012 21:26

Hola! Ja, som de som faktiskt läser min blogg då och  då förstår så bloggar jag sällan, men det är inte alltid jag har något vettigt att skriva. Eller ja.. oftast har jag väl inte det men ibland är det mest intressanta som händer vissa dagar att jag ...

Av Julia - 24 augusti 2012 21:53

Hallå här ja!Första skolveckan är avklarad, ganska smooth än så länge. Malmöfestivalen är i full gång, trodde seriöst inte att det kunde vara så mycket folk på samma ställe haha. Jag och Calle såg Kapten Röd ock det var helt klart över förväntan! Pro...

Av Julia - 19 augusti 2012 00:24

Hejsan!Sommarlovets sista lördag idag då, känns ganska sjukt faktiskt. Sorgligt. Ja, det kan man väl säga. Fast det är ju lördag igen om sju dagar, då är det inte så farligt egentligen.  Lyssnar på en massa musik om dagarna, som vanligt. Musik med ...

Av Julia - 15 augusti 2012 22:20

Hallå!  Tänker bara tipsa om att slappna av idag. För många är det sista sommarlovsveckan eller så har man kanske redan börjat jobba eller vad man nu har för sig om dagarna. Jag gör en massa saker för att jag är rastlös, eller ingenting för att jag...

Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards