Alla inlägg den 16 november 2010

Av Julia - 16 november 2010 20:35

Hejsan! 
Idag hade jag egentligen inte någon större lust att blogga.. men jag gör det i allafall!
Ja... vad ska man då säga om dagen som gått?
I morse blev jag väck av pappa.. fick inte vara hemma idag. Typiskt. Morgonsamlingen i skolan.. Jag har nog inte varit så trött på en samling sedan de gångerna vi har samlats halv 7 och åker till Gamleby.


Skoldagen gick förbi hyfsat snabbt tycker jag, ovanligt snabbt faktiskt. Hade idrott på eftermiddagen. Vi gjorde *Sit ups * Armhävningar på bänkar* Sprang* Utfallsgång* Trampade upp och ner på bänkar. (typ stepping.)*  Sen tror jag inte att vi gjorde mer... men snacka om att ha träningsvärk imorgon!  
Gjorde klart teknikrapporten och nu håller jag på med att skriva fakta om Kuba krisen. Sen kan jag lämna den dumma stora tidskrävande stressande och jobbiga kursen bakom mig.  
Jag missade gitarren efter skolan helt och hållet idag.. glömde bort att det var tisdag idag, så jag la mig ner i sängen med kudden och täcket helt perfekt och blundade och lyssnade på kent. Jag somnade nästan, det var nog dagens skönaste moment. 


Annars har dagen varit ganska... tänkande. Jag har tänkt mycket & framför allt på stress.
Tror att det är många människor som känner sig stressade nu på hösten för det är ju nu det är krav från alla håll! Plugga! Välj rätt gymnasie! Gör rätt saker på rätt plats och på rätt tid! Gå din egen väg! Men försök att inte bli utstött!  Tänk på din framtid! Tänk på ditt rykte! Gör inget du kommer ångra senare i livet! Var ett bra föredöme! Älska din nästa som dig själv! Se ut på ett visst sätt så kommer du att bli accepterad! Och agera så som strömmen, då lägger ingen märke till dig och då kommer det gå bra för dig i framtiden!
Vissa påståenden kanske stämmer helt överens med varandra, men jag tror att många kan se det på det sättet.
Gud vad många krav det finns.. Just nu kommer min press ifrån skolan. Att hinna med det jag ska känns näst intill omöjligt. Att ta sig till skolan är ett krävande moment bara det. Sen ska man sitta i skolan i vad blir det... ca 6 timmar. Sen ska man hem igen och göra det man inte hann göra i skolan. Kanske dagens i-landsproblem men stressen gör mig helt galen! 
Det känns som att jag bara klagar på allt och över allt. Men det är såna tider för mig nu. Just deal with it, eller försök i alla fall. Jag försöker se det positiva i vardagen, men det är svårt. När hjärnan är inställd på ''negativ''.  

Nu ska jag skriva klart om den underbara (känner ni ironin?) Kuba krisen!
God kväll vänner! / ett mentalt sammanbrott i mänsklig form.


 
bilden är tagen i gamleby.. hoppas ni finner lugnet i hösten nu!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards