Alla inlägg under januari 2012

Av Julia - 19 januari 2012 22:30

Hej!


Rubriken kunde varit sann om jag hade haft ett jobb... men det har jag inte. Det är bara en textrad från Broder Daniels låt - Work.
Torsdag idag då, gick upp typ 25 kg idag - jag åt på Ebbas Fik. Först goda potatisbullar med bacon, sen blåbärspaj (4 FYRA fyra, alltså fyra minuter, ledsamt men sant. 
Herre Gud... Hoppas att det regnar hela denna sommaren. Ingen j*vla BEACH 2012 för mig inte. Men då kanske jag kan muntra upp andra som också går upp 63235 kg om dagen att man ska trivas med sig själv och sin kropp. Klyscha? Kanske, den funkar inte på mig.. haha. 


I övrigt var det en konstig dag, kilade iväg med den värdelösa stadsbusstrafiken till museumet. (Jag är lat....) Snackade lite skit med en ninja, GICK hem sen. 
Well done, då var en femtondel av den pajen med världens godaste vanlijfluff borta. Kommer bli helt knäpp om jag fortsätter tänka såhär. Jag kanske ska fortsätta att ta bussen? Eller börja hårdträna. Då kan jag tala om för alla som läser detta att det just nu lutar myyyycket åt att fortsätta vara lat och bussåkande. 


Kan ju då skriva det som min underbara vän sa en gång:
" Jag vill fan va sumobrottare, tänk att få leva för att vara fet! " 


Sjuk låt av General Knas... Kolla videon - vad var meningen med låten? Haha.



Jag måste lägga upp en video med The Sounds - Maja, alltså denna bruden gör mig galet sjuk i huvuet FREAKING LOVE HER! Vill se dom nästa helg, men ensam? VAFAAAAN. Kanske ska gå ändå, kommer antagligen bara ångra mig om jag inte gör det. OMG. Jag dör.






Nu när jag dött av den här videon och varit glad över att jag såg dem i somras på Helsingborgsfestivalen så ska jag nog gå och lägga mig och drömma bort typ 5 framtida kakor från Ebbas Fik.... 



Facebook-strejkar igen men mina inlägg lägga automatiskt upp på facebook. Så ni vet, klarade en månad eller något förra gången, vi får se hur länge jag vill hålla mig borta den här gången. 

PEACE. 
 

Av Julia - 18 januari 2012 21:00

Todiloo alla knäppgökar (och alla andra). 
 
Tänkte att jag kanske skulle försöka skriva om något annat än vad jag har gjort och inte gjort och borde gjort och inte borde gjort, eller kanske gjorde. 
Men det sket sig, för jag kom inte på så mycket att skriva om. 
Fast kanske ändå...

Scenskräck, är det samma som rampfeber eller? Jag vet inte, men jag vet att det känns väldigt dåligt.
Jag har bara scenskräck ibland (låter det konstigt?).  Någon gång i mitt lilla liv skulle jag kanske vilja (våga) läsa saker som jag har skrivit. Även om det ibland bara är små rader så är det ändå som att man ger ut en del av det som är orört inom sig. Om någon förstår vad jag menar med det. 
Tycker om att läsa vad andra har skrivit, dikter, noveller, böcker, artiklar eller att lyssna på en kul föreläsning eller uppträdande. Det känns som att det inte är så många som är 16 som går på förläsning på en vardagskväll, men jag gillar det. Helst om demokrati, jämställdhet, mänskliga rättigeter eller musik!
Det blir ju typ aldrig av eftersom jag antagligen måste gå själv och det är inte så kul kanske.

Ialla fall så skulle det vara ganska häftigt att förmedla något med sina egna ord. Men hur ska man nu våga det då?
Jag vet inte. Haha, synd om det var någon som trodde att jag skulle svara på det. Jag önskar att jag kunde hjälpa någon med det men tyvärr. TRO PÅ ER SJÄLVA - det är väl det bästa jag har att komma med.

I 9an skulle jag och två kompisar skriva, komponera och framföra en egen låt. Vi hjälpte alla till med vad vi kunde bidra med. Mina kompisar sjöng och en av dem spelade gitarr med mig. Jag hade också kunnat sjunga kanske, men jag ville inte eller jag vågade inte. Jag spelade bara gitarr istället, men det var nog jobbigt! Och det är inte alls lika utlämnande som att läsa upp något man själv har skrivit! - Tycker jag. 

Jag önskar att jag kanske blev lite modigare någon gång, helst i detta livet.

För övrigt så är det stressigt som satan att gå i skolan just nu och jag är redan sjukligt trött på det. MEn det har jag lite medicin mot på kvällen - musik! Det bästa som finns, typ. 

Ikväll lyssnar jag på det här:
 
 
 


Till sist vill jag bara lägga upp den här videon och jag skämta inte när jag säger att jag  fick en tår i ögat av detta. Skulle helst villja gråta helt, men vad skulle det hjälpa för. Fyfan vad människor kan betee sig, får spader. Jävla idioter alltså, hur är man funtad egentligen när man är sån mot andra?

 


Nu ska jag fortsätta med livet, hej-svej.  

Av Julia - 9 januari 2012 22:03

Toodiloo!

Idag kom jag hem från semesten, synd med sant.
Gillar inte Svergie vid den här årstiden.. men jag kan väl inte säga att jag inte alls tycker att det är lite skönt iallafall.
Åh, herre gud - Jetlag. Sova i skolan? JA TACK!

Känner mg lite orolig för att slumra till på tåget imorgon, men man har ju lyxen att åka tåg som har SLUTdestination Helsingborg och det är väl kanske tur för mig. 
Känner stressen som växer i kroppen - skola i morgon. Nej, fy. Jag gillar ändå min skolan, men skolstarter är så illa!
Jaja, men det blir bättre när man kommer in i det igen.

Har en massa plugg den här veckan, prov och inlämningar. Ingen mjukstart precis..
FAAAAAAAAAN. dö.

Men jag har haft det sjukt skönt under jullovet så jag ska faktiskt inte klaga egentligen.
Nu ska jag försöka sova så inte tidsomställningen rubbar mig totalt, hehe.

Förresten; Mimmi om du läser detta så STORT GRATTIS I EFTERSKOTT PÅ DIN 17-ÅRSDAG! :) 


PEACE OUUUUT.

Love songs in real life, freaking awesome!

 

Av Julia - 1 januari 2012 15:28

Hola! Gott nytt år till alla er där ute, hoppas ni hade det kul med alla fester och sånt :)Jag och min familj firar nyår utomlands och det är ju kanske skönt. Hade egentligen sett fram emot att fira in det nya året med mina vänner hemma i Landskrona men så blev det inte.Det blev ett lugnt firande med familjen och det känns ganska skönt det med faktiskt. Hoppas att 2012 har något bra att komma med, 2011 var kanske inte något toppenår precis. Men jag ska inte klaga, det gav mig otroligt mycket också! Jag bloggar från telefonen men jag hoppas att ni kan stå ut med att det inte kommer några youtubeklipp. Kan ju dela med mig av musik iallafall, lyssna på:In between - Linkin ParkVäldigt kär/Obegripligt ensam Linnea HenrikssonEgo - The SoundsEn vecka kvar till jag är hemma och börjar skolan igen, blä. (men inte bara blä)PEACE.

Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards