Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

när hjärtat vill stå på stort - är det lättare sagt än gjort.

Av Julia - 18 januari 2012 21:00

Todiloo alla knäppgökar (och alla andra). 
 
Tänkte att jag kanske skulle försöka skriva om något annat än vad jag har gjort och inte gjort och borde gjort och inte borde gjort, eller kanske gjorde. 
Men det sket sig, för jag kom inte på så mycket att skriva om. 
Fast kanske ändå...

Scenskräck, är det samma som rampfeber eller? Jag vet inte, men jag vet att det känns väldigt dåligt.
Jag har bara scenskräck ibland (låter det konstigt?).  Någon gång i mitt lilla liv skulle jag kanske vilja (våga) läsa saker som jag har skrivit. Även om det ibland bara är små rader så är det ändå som att man ger ut en del av det som är orört inom sig. Om någon förstår vad jag menar med det. 
Tycker om att läsa vad andra har skrivit, dikter, noveller, böcker, artiklar eller att lyssna på en kul föreläsning eller uppträdande. Det känns som att det inte är så många som är 16 som går på förläsning på en vardagskväll, men jag gillar det. Helst om demokrati, jämställdhet, mänskliga rättigeter eller musik!
Det blir ju typ aldrig av eftersom jag antagligen måste gå själv och det är inte så kul kanske.

Ialla fall så skulle det vara ganska häftigt att förmedla något med sina egna ord. Men hur ska man nu våga det då?
Jag vet inte. Haha, synd om det var någon som trodde att jag skulle svara på det. Jag önskar att jag kunde hjälpa någon med det men tyvärr. TRO PÅ ER SJÄLVA - det är väl det bästa jag har att komma med.

I 9an skulle jag och två kompisar skriva, komponera och framföra en egen låt. Vi hjälpte alla till med vad vi kunde bidra med. Mina kompisar sjöng och en av dem spelade gitarr med mig. Jag hade också kunnat sjunga kanske, men jag ville inte eller jag vågade inte. Jag spelade bara gitarr istället, men det var nog jobbigt! Och det är inte alls lika utlämnande som att läsa upp något man själv har skrivit! - Tycker jag. 

Jag önskar att jag kanske blev lite modigare någon gång, helst i detta livet.

För övrigt så är det stressigt som satan att gå i skolan just nu och jag är redan sjukligt trött på det. MEn det har jag lite medicin mot på kvällen - musik! Det bästa som finns, typ. 

Ikväll lyssnar jag på det här:
 
 
 


Till sist vill jag bara lägga upp den här videon och jag skämta inte när jag säger att jag  fick en tår i ögat av detta. Skulle helst villja gråta helt, men vad skulle det hjälpa för. Fyfan vad människor kan betee sig, får spader. Jävla idioter alltså, hur är man funtad egentligen när man är sån mot andra?

 


Nu ska jag fortsätta med livet, hej-svej.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 30 augusti 2012 20:48

Hej!Har säkert redan använt denna textraden från Kapten Röds låt 1.000.000 nollor men jag gillar den låten så jag skiter i det. Det har hänt en massa saker som har snurrat till det ordenligt i mina tankebanor och jag har varit arg på idiotipolitiska ...

Av Julia - 27 augusti 2012 21:26

Hola! Ja, som de som faktiskt läser min blogg då och  då förstår så bloggar jag sällan, men det är inte alltid jag har något vettigt att skriva. Eller ja.. oftast har jag väl inte det men ibland är det mest intressanta som händer vissa dagar att jag ...

Av Julia - 24 augusti 2012 21:53

Hallå här ja!Första skolveckan är avklarad, ganska smooth än så länge. Malmöfestivalen är i full gång, trodde seriöst inte att det kunde vara så mycket folk på samma ställe haha. Jag och Calle såg Kapten Röd ock det var helt klart över förväntan! Pro...

Av Julia - 19 augusti 2012 00:24

Hejsan!Sommarlovets sista lördag idag då, känns ganska sjukt faktiskt. Sorgligt. Ja, det kan man väl säga. Fast det är ju lördag igen om sju dagar, då är det inte så farligt egentligen.  Lyssnar på en massa musik om dagarna, som vanligt. Musik med ...

Av Julia - 15 augusti 2012 22:20

Hallå!  Tänker bara tipsa om att slappna av idag. För många är det sista sommarlovsveckan eller så har man kanske redan börjat jobba eller vad man nu har för sig om dagarna. Jag gör en massa saker för att jag är rastlös, eller ingenting för att jag...

Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards