Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

I learned my way, I'm living for something now. It's hardcore honey!

Av Julia - 22 januari 2012 21:37

Hej!

Idag har jag fixat till en del grejer i mitt rum, fått min nya spegel och Broder Daniel tavlan upphängd. Bilder kommer väl kanske senare!
Det är så lätt att göra sin egen konst, eller ja konst och konst. Bara köp en snygg ram - fyll den med vad du vill och vipps så har du exakt det du själv vill ha på väggen. Det är sjukt smart! 

Känns konstigt att det är måndag imorgon, har inte allt hängt med i dagarna sen i onsdags kanske. Känner helt knäptt, en sån känsla som man inte kan förklara hur man än försöker. Att det redan är söndag är helsjukt, men trots allt har helgen känts som ganska lång. 
Nu la jag precis på telefonen efter att ha pratat med Lina, alltid lika galet att prata i telefon med den kvinnan men det skrattet satt fint nu.

Nej om man skulle lägga sig och läsa lite...

Eftersom jag inte hade så mycket att skriva om idag så kan jag lägga upp klipp från det jag älskar mest ju nu!
Broder Daniel - De som har, har haft och kommer för alltid att ha störst del mitt musikhjärta!


The Sounds får ju självklart också vara med, det har gått i perioder men jag har lyssnat på dem så länge jag kan minnas. Kommer speciellt ihåg från lågstadiet då jag lyssnade på Living in America och fattade inte ett skit av vad den handlade om... men den var underbart bra för det! En väldigt liten Julia lyssnade på en väldigt ung Maja Ivarsson.


Detta var på min första riktiga livekonsert, så det är lite speciellt. Jag fick konsertbiljetten i 15års-present. Det han säger i den här videon innan låten är så otroligt rörande. Jag stod där längst fram och bara lyssnade. Sen kom den fina låten - det var en fin känsla måste jag säga. 
Bara lyssna och lyssna på låten sen så kommer ni förstå innebörden av den här låten sen.  Ni kanske ska lyssna på en annan version av låten sen om texten hörs lite otydligt)


Jag slänger in den här låten med Håkan Hellström också, blev helt tagen av den när jag och Lina såg honom i Göteborg förra sommaren. Åh, jag saknar den sommaren. 


Nej, nu får det räcka.
Godnatt. 


 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 30 augusti 2012 20:48

Hej!Har säkert redan använt denna textraden från Kapten Röds låt 1.000.000 nollor men jag gillar den låten så jag skiter i det. Det har hänt en massa saker som har snurrat till det ordenligt i mina tankebanor och jag har varit arg på idiotipolitiska ...

Av Julia - 27 augusti 2012 21:26

Hola! Ja, som de som faktiskt läser min blogg då och  då förstår så bloggar jag sällan, men det är inte alltid jag har något vettigt att skriva. Eller ja.. oftast har jag väl inte det men ibland är det mest intressanta som händer vissa dagar att jag ...

Av Julia - 24 augusti 2012 21:53

Hallå här ja!Första skolveckan är avklarad, ganska smooth än så länge. Malmöfestivalen är i full gång, trodde seriöst inte att det kunde vara så mycket folk på samma ställe haha. Jag och Calle såg Kapten Röd ock det var helt klart över förväntan! Pro...

Av Julia - 19 augusti 2012 00:24

Hejsan!Sommarlovets sista lördag idag då, känns ganska sjukt faktiskt. Sorgligt. Ja, det kan man väl säga. Fast det är ju lördag igen om sju dagar, då är det inte så farligt egentligen.  Lyssnar på en massa musik om dagarna, som vanligt. Musik med ...

Av Julia - 15 augusti 2012 22:20

Hallå!  Tänker bara tipsa om att slappna av idag. För många är det sista sommarlovsveckan eller så har man kanske redan börjat jobba eller vad man nu har för sig om dagarna. Jag gör en massa saker för att jag är rastlös, eller ingenting för att jag...

Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards