Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Julia - 15 augusti 2012 22:20

Hallå! 


Tänker bara tipsa om att slappna av idag. För många är det sista sommarlovsveckan eller så har man kanske redan börjat jobba eller vad man nu har för sig om dagarna. 
Jag gör en massa saker för att jag är rastlös, eller ingenting för att jag är lat. Det finns inte så mycket mellan det. Nu i sommar har det mest blivit en massa saker och ikväll bara kände jag för att slappna av ordentligt och det kan jag rekomendera till alla andra! Bara släppa allt och slappna av, det är verkligen värt tiden det tar. För det är ganska svårt att släppa allt, det är alltid några störande tankar som sitter kvar. Men när man känner hur kroppen blivit helt avslappnad, då är det så underbart. 


Det låter säkert jätteflummigt när någon läser detta men det är faktiskt inte farligt att testa. 
Nu förtiden finns det lätta, typ meditationsövningar och avlappningsguider på internet och ibland i skivbutiker. (Och på thepiratebay....) 
Det kan underlätta om man har svårt för att släppa saker och har tankar som gnager i huvudet hela tiden. Kan vara bra om man har gått och tänkt på saker hela tiden och sen kan man inte släppa det. Jag tänker verkligen hela tiden, och det blir störande ibland så då stänger jag av eller ja, hur man nu ska uttrycka det. Det är också jättebra för folk som är stressade eller har problem med ångest eller liknande. 


Jag badade ikväll låg liksom under ytan, fast inte helt så jag kunde andas liksom :-) men öronen var under vattnet och man hör inget av vad som händer runt omkring en, man kan till och med höra sina egna hjärtslag efter ett tag. Efter ett tag av det så brukar jag vara mycket lugnare. 
Eller så lyssnar man på någon ljudfil med 'meditadion' eller bara musik man tycker om. 
Try it! Det är så himla underskattat och jag tror att människor nu mer än någonsin behöver komma ihåg att det finns ett tillstånd som heter att vara avslappnad och det är faktiskt inte förbjudet att vara det. 

Gör lite sökningar på YouTube och på Google så lär du garanterat hitta något som känns bra. 


Lägger upp lite musik jag tycker om att ta det lugnt till!


Nu ska jag fortsätta med att jobba på att vara avslappnad. Vet inte riktigt varför jag skrev detta inlägget, men jag hoppas att någon testar detta med avslappning - det är så värt!

Peace. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards