Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Julia - 13 augusti 2012 23:48

Hej igen! 
Jag har åter igen haft ett långt uppehåll från bloggen men jag har tänkt på det mycket under sommaren och har bestämt mig för att börja blogga lite igen. 
I sommar har det hänt otroligt mycket saker och det känns som att jag har utvecklats som person, det låter kanske lite klyschigt men det känns i huvudet. När man väl börjat tänka är det svårt att sluta, så jag kan väl faktiskt förstå de som väljer att inte göra det. Tänka alltså. 

Har skrivit texter på mitt sommarjobb och inspirerat mig själv, och andra tydligen - det känns fint! 
Jag sommarjobbade på Uppdrag Ninjas där vi jobbade med diskrimineringsgrunderna bland annat. Alla texter som vi som jobbade där skrev finns där, gå in och läs! 
Reggaefestivalen Öland Roots, fin tid med vänner, gått på musikworkshop på Hållplats 261 i Landskrona,  varit och sett Kent i Malmö och tagit båten till Danmark för att ha det kul hela natten har det hunnits med, mycket bra med andra ord. 
Men man kan vara lika nöjd med sommaren även om man inte gjort en massa saker! Chilla är ibland det bästa som finns här i livet. 

Något annat som också korsat tankbanorna är att vara vegetarian. Det går ganska bra med det. Men det är samma sak med det där, det är svårt att gå tillbaka när tanken slagit en. Känner mig absolut inte manipulerad, men väldigt inspirerad av t.ex olika artister och offentliga personer som tagit ställning i detta och Djurens Rätt. När jag var lite yngre försökte jag men det fungerade inte eftersom man trots allt behöver veta vad det är man behöver få i sig.
Jag är av den åsikten att jag äter vad jag vill när jag vill. Typ. Haha. Jag var t.ex hemma hos min farmor och farfar och där bjuds det på otroligt god mat! Det smakar som den maten jag åt när jag var liten och var hemma hos dem. Det är liksom samma och jag vill vara liten vissa dagar. 
Jag är väl 80-90% vegetarian då. Inte riktigt lika 'rent' som en 100%are men det räcker gott och väl för mig. 

Hm.. jag skulle nog kunna skriva hur länge som helst idag, har så mycket jag vill säga men det är väl det som är tricket med att driva en blogg - att ha något att säga och det har jag ju inte alltid, jag får helt enkelt dela upp det som är någorlunda vettigt under ett par olika inlägg. 



Kärlek håller ihop världen, om vi tillåter det. Kom ihåg det!

  


Ikväll bjuds det bara på Kent, ska fundera ut 'tema-blogginlägg' så mer bra musik kan få platspå bloggen!




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards