Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Julia - 4 oktober 2011 15:32

Hej!
Long time no see, så det var kanske på tiden att skriva lite här.


Jag har gjort så himla mycket sen sist jag skrev här, men det är ju alltid trevligt när man får ut lite extra av livet.
Det känns soma tt varje gång jag bloggar så har det gått ungefär en månad sedan senaste inlägget, men den här gången har det gått längre än så. Jag har tittat på hur många som har läst min blogg, det har legat på ganska mycket 0 eller 1 eller 2. Kul att det iallafall finns en eller 2 stycken som inte gett upp hoppet om min blogg.. haha.


Sedan sist kan jag informera om att jag har kommit hem från Göteborg, vilket kanske är ganska självklart. Men jag måste erkänna att jag absolut inte hade haft något emot att flytta dit på heltid. I love Göteborg.

Jag har för övrigt börjat på gymnasiet, Cultura Gymnasium som ligger i Helsingborg.


Jag har också av (misstag?) hamnat i någon typ av anti-övermodern-social teknik och gemenskap.

Jag har bestämt mig för att Facebook-strejka! 
Det känns som att folk mellan 14-18 bara diskuterar facebook. 
Jag ligger mitt i den åldern, 16-17 och alla pratar om facebook! Den har kommenterar det och den andra har gillat den statusen. Sen blir det ju ett hett samtalsämne om någon till exempel har blivit ihop med en tjej/kille och inte har ändrat sin relationsstatus på facebook, för då kan man ju inte vara ihop på riktigt? Eller?


Jag fick spel av allt det så jag bara strejkar.. kanske låter det lite överdrivet. Det är det säkert också, jag är ganska bra på att överdriva men det behövs faktiskt ibland. 
Jag är dessutom trött på min Iphone. Att ständigt ha tillgång till internet genom att bara nudda en skärm tre gånger gör mig också helt vansinning. Okej, för att vara ärlig, det har sin charm men när vet man att det har gått för långt?


Jag ska iallafall köpa en begangnad mobil nu och se hur det är att ha en vanlig hedelig mobiltelefon. Kanske kommer jag då att uppskatta min Iphone igen? 
Jag vet inte, men jag tror att det kan vara nyttigt. Just nu känns det som att hela världen kretsar om vem som har den smartaste smartphonen. Är det verkligen det så det ska vara? Allt handlar om vilka appar man har, om man har 1092 vänner på facebook eller något i den stilen? 


Nu har det gått ca en vecka sen jag bestämde mig för att Facebook -Strejka och det känns bra. 


Minde uppkopplad = mer avkopplad!









 

Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards