Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Rädslan inom dig som skäms för dina brister.

Av Julia - 17 mars 2011 20:57

Hej!
Det blir inte speciellt mycket bloggande för min del nu för tiden..

Sista terminen i grundskolan är precis som jag anade att den skulle vara - stressande!

Jag är en stressad själ, jag hittar inte tillbaka till lugnet igen. Det har varit turbulens men det börjar lägga sig nu. Tur är väl det!


Jag vill ha sommar, förändring och en mer stillsam tillvaro.
Fester på helgerna och en massa skitsnack är inget som lockar längre, skönt är väl det kanske.

Jag inser vilken lyx det är att bo hemma men ibland så skulle det vara skönt att flytta hemifrån. Eller åt minstone bo i lekstugan i trädgården. Fast nu kommer vi till saken: Vi har ingen lekstuga i våran trädgård. Jag får bo i mitt rum tills vidare.

Jag är trots allt bara 15, snart 16 år.
Jag går inte ens på gymnasiet än, jag har aldrig haft ett sommarjobb (rensa rosenrabatterna för 150 kr åt pappa gälls inte)

Det är ju ändå ganska skönt att någon lagar mat åt den varje dag, väcker en på morgonen..(jag skulle försovit mig var eviga morgon annars), ser till att man ändå anstränger sig lite om dagarna. 
Jag skulle nog bara falla in i min lathet om jag bodde själv.. så jag stannar nog i alla fall tills jag är 20.  


Jag är så trött på att vara kvar i detta tonåringsträsket!
Man är inte tillräckligt gammal för någonting och allt under dessa åren går ut på att göra så bra saker som möjligt för att bli framgångsrik och lycklig som vuxen.
Jag är något utav en funderare, men jag har ingen aning om vad jag vill göra när jag är vuxen.


När jag var 12-13 år så hade jag precis kommit in i det svåra och jag ville bli luffare! Bara ta det lugnt hela dagarna, sova ute under stjärnorna, spela lite musik för att få lite cash. Ett lugnt och chill liv. Men jag har nu kommit fram till att det inte alls låte som en speciellt bra plan för framtiden.


Nu står man här igen utan någon aning om vilket håll man ska gå.. Jag har tre år till på mig att bestämma mig tänker jag. 
Jag har sökt Samhällsvetenskapliga programmet på en skola som har mänskliga rättigheter och hållbar utveckling som sin profil. 
Och det känns ganska så rätt ändå.
Miljö och jämnställdhet, milleniemålen, klimathotet.. det är intressant.


Besvikelsen är stor - det har snöat, mycket!


För övrigt händer det ingenting som är spännande i mitt liv, just nu i alla fall. 

Jag står på egna ben.


Fienden inom - Svenska Akademien

 


 I'm better off without you. 

Vi ses!/  ★ J U L i A


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 30 augusti 2012 20:48

Hej!Har säkert redan använt denna textraden från Kapten Röds låt 1.000.000 nollor men jag gillar den låten så jag skiter i det. Det har hänt en massa saker som har snurrat till det ordenligt i mina tankebanor och jag har varit arg på idiotipolitiska ...

Av Julia - 27 augusti 2012 21:26

Hola! Ja, som de som faktiskt läser min blogg då och  då förstår så bloggar jag sällan, men det är inte alltid jag har något vettigt att skriva. Eller ja.. oftast har jag väl inte det men ibland är det mest intressanta som händer vissa dagar att jag ...

Av Julia - 24 augusti 2012 21:53

Hallå här ja!Första skolveckan är avklarad, ganska smooth än så länge. Malmöfestivalen är i full gång, trodde seriöst inte att det kunde vara så mycket folk på samma ställe haha. Jag och Calle såg Kapten Röd ock det var helt klart över förväntan! Pro...

Av Julia - 19 augusti 2012 00:24

Hejsan!Sommarlovets sista lördag idag då, känns ganska sjukt faktiskt. Sorgligt. Ja, det kan man väl säga. Fast det är ju lördag igen om sju dagar, då är det inte så farligt egentligen.  Lyssnar på en massa musik om dagarna, som vanligt. Musik med ...

Av Julia - 15 augusti 2012 22:20

Hallå!  Tänker bara tipsa om att slappna av idag. För många är det sista sommarlovsveckan eller så har man kanske redan börjat jobba eller vad man nu har för sig om dagarna. Jag gör en massa saker för att jag är rastlös, eller ingenting för att jag...

Presentation


★ J U L i A

Omröstning

Vad föredrar du en fredagkväll?
 Hemmakväll
 Utekväll
 Hemmafest

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards